wtorek, 18 lutego 2014

Oficjalnie: zamykają nitkę Estakady Katowickiej. Co z drugą?

Jeszcze wczoraj informowaliśmy o tym, że na dniach Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego podejmie decyzję o zamknięciu północnej nitki Estakady Katowickiej. Okazuje się, że takowa podjęta została już dzisiaj. Póki co nie wiadomo, jak długo ruch dozwolony będzie na drugiej nitce.

Już w poniedziałek Jerzy Witczak, Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego mówił: - Prawdopodobnie we wtorek decyzja zostanie podjęta i będzie miała rygor natychmiastowej wykonalności - tłumaczy w rozmowie z epoznan.pl. - Prawdopodobnie zamknięta zostanie nitka prowadząca w kierunku ronda Rataje - dodaje.

I tak się stało. - O godzinie 9.00 podpisałem decyzję o zamknięciu północnej nitki Estakady Katowickiej. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności - mówi we wtorek Witczak. - A to oznacza, że zgodnie z prawem w momencie dostarczenia dokumentu do zarządcy trasy powinny się rozpocząć prace mające na celu zamknięcie trasy - dodaje. - Wysłałem już do Zarządu Dróg Miejskich pracownika, który przekazał osobiście dokument z decyzją.

Zarząd Dróg Miejskich w środę organizuje konferencję prasową, podczas której przekazane zostaną informacje o objazdach i nowej organizacji ruchu wprowadzonej w związku z zamknięciem jednej nitki estakady. ZDM nie tylko musi poinformować kierowców o zmianach, ale też musi zadbać o odpowiednie oznakowanie tras objazdów. - Do mnie decyzja jeszcze nie dotarła. Po zapoznaniu się z nią przekażemy oficjalne informacje na konferencji prasowej - zapowiada Dorota Wesołowska z ZDM. Nie wiadomo więc czy estakada zostanie zamknięta już w środę czy może dopiero w weekend.

Od dawna informujemy, że po zamknięciu trasy kierowcy będą mieli trzy możliwości ominięcia nieprzejezdnej nitki. Wszystkie trzy alternatywne trasy prowadzą jednak przez wąskie gardło, jakim jest zjazd z Trasy Katowickiej w ulicę Wiatraczną.

Opcja 1: Z Trasy Katowickiej zjeżdżamy w ul. Wiatraczną, następnie ulicami Żegrze i Hetmańską jedziemy do ronda Starołęka. Stąd można udać się do ronda Rataje ulicą Zamenhofa.

Opcja 2: Zjeżdżamy z Trasy Katowickiej w Wiatraczną, dojeżdżamy tą ulicą do Inflanckiej, a następnie do Piłsudskiego i Zamenhofa. 

Opcja 3: Zjeżdżamy z Trasy Katowickiej w Wiatraczną, następnie skręcamy w ulicę Chartowo i dojeżdżamy aż do ul. Baraniaka. Stąd można się kierować w Jana Pawła II i do ronda Rataje.

Inna możliwość, m.in. dla kierowców wjeżdżających do Poznania od strony Kórnika to wjechanie na autostradową obwodnicę Poznania i dostanie się do węzła Poznań Luboń, z którego przez Dębiec można dojechać do centrum miasta np. Drogą Dębińską lub Dolną Wildą, Hetmańską i przez rondo Starołęka oraz ulicę Zamenhofa do ronda Rataje.

Z naszych informacji wynika jednak, że możliwe jest jednak puszczenie ruchu dwukierunkowego pozostałą w użytku nitką. Te informacje nie są jednak jeszcze potwierdzone.

Nie wiadomo jakie opcje ZDM przedstawi jako „podstawowe” objazdy. Nie wiadomo też jak długo będziemy mogli jeździć po nitce estakady prowadzącej od ronda Rataje w kierunku Franowa. - Do 27 lutego podejmę decyzję na temat tego czy utrzymam ruch na drugiej nitce estakady. W najbliższych dniach odbędzie się kontrola obiektu, od której wszystko będzie zależeć - kończy Jerzy Witczak, WINB.

Miasto planuje przebudowę estakady na lata 2014-2019. Utrudnienia potrwają więc tutaj kilka lat.

źr.: własne/epoznan.pl/informator; foto: fakt.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz